Soms is het toepassen van nieuw aangeleerde vaardigheden/gedrag lastig. We kijken dan graag in de dagelijkse situatie mee hoe je dit kunt doen. We bieden begeleiding gericht op problematiek met een specifieke overlap met hoogbegaafdheid.
De begeleiding kan individueel en alleen op het kind gericht zijn. Wij vinden dat het systeem een belangrijke rol speelt. Daarom worden het gezin, ouders en school niet alleen betrokken. We begeleiden hen ook. We richten ons in de begeleiding op de volgende aspecten:
Voor alle kinderen/jongeren en ouders die vastlopen in het toepassen van nieuwe vaardigheden/gedrag. Die wel willen maar niet kunnen of durven. Voor leerkrachten en teams, die wel willen, maar niet weten hoe.
Door ons niet alleen op het kind of de jongere zelf te richten, maar ook het systeem er bij te betrekken worden de volgende doelen bereikt:
Op basis van een intakegesprek bepalen we wat precies de ondersteuningsbehoefte is: waar heb je/jullie hulp bij nodig (visie van de jongere zelf en ouders). Samen met de begeleider schrijf je een begeleidingsplan. Hierin staat precies beschreven welke vaardigheden/gedrag geoefend worden, waarom daar aan gewerkt gaat worden en hoe dat gebeurt.
Meer weten?
Neem contact met ons op